زبان وادبیات فارسی

بررسی کتب زبان و ادبیات فارسی در دوره متوسطه و پیش دانشگاهی و طرح و بررسی دروس کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

زبان وادبیات فارسی

بررسی کتب زبان و ادبیات فارسی در دوره متوسطه و پیش دانشگاهی و طرح و بررسی دروس کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی

لالایی های مادری

امروز می خواهم چند سطر لالایی های مادری براتون بنویسم

لا لا گل آلو        درخت سیب زردالو

درخت سیب رو آب برده      دل بچم رو خواب برده

 

لالا لالا گل زیره      د خو  رو ای چشم خیره

لالا لالا گل خشخاش     بابات رفته خدا همراش

 

لالا لالا گلم هستی       برایت  واستونم اسبی

هر آن اسبی که رو باشه    همیشه در جلو باشه

 

لالا لالا به مکتب رو    به پای تخت حضرت رو

گر حضرت قبولت کرد    تو جارو کش گنبد رو

 

لالا لالا خدا یارت    علی باشد نگهدارت

نگهدارت خدا باشه    علی موسی الرضا باشه

 

لالا لالا  و لالایی       تو را دادم به ملایی

تو را دادم که ملا  شی    ندادم از سرم واشی

 

لالا لالا گل آلو       پلنگ در کوه می نالو

پلنگ رفته به دریایی      که آورده سه تا ماهی

 

یکی سید یکی سرور      یکی اولاد پیغمبر

گرفتند قلعه ی خیبر       به صد الله وصد اکبر

 

لالا لالا گلم باشی     عزیز بلبلم باشی

لالا لالا به جان تو    بمیرند دشمنان تو

 

بمیرند  دشمنان  یک سر     به حق ساقی کوثر

 

لالا لالا تو لالاکن   دل ما را تسلی کن

 

لالا لالا  عسل باشی    دعا کردم پسر باشی

 به هر مجلس که بنشینی      شباهت با پدر باشی

 

خدا کرده تو را دختر      بیا بنشین بر مادر

 

لالا لالا تو را دارم        تو را دارم چه غم دارم

عجب دردانه ای دارم     به درگاه خدا نالم

 دلم دریای غم گشته       دگر طاقت نمی آرم

نظرات 3 + ارسال نظر
francois جمعه 29 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 07:17 ق.ظ http://www.francois.blogsky.com

سلام
از اینکه یک دانشجوی ادبیات هستی واقعا خوشحال هستم
شعر جالبی بود
یکی از اقوام من استاد ادبیات و زبان فارسی هستند در دانشگاه های مشهد و مشهور هم هستند

سلام ممنون که به وبلاگ من نگاهی انداختی

مجتبی طالبی سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 04:48 ب.ظ

سلام . ... روز وصل دوستاران یاد باد
یاد باد آن روزگاران یاد باد
گرچه یاران فارغ اند از حال من
از من ایشان را هزاران یاد باد ....
التماس دعا

sana دوشنبه 20 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:46 ب.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد